امروز شنبه، 28 مهر 1397
رژیم غذایی

17 ماده ی غذایی که باعث جلوگیری از اشتهای کاذب می شود

17 ماده ی غذایی که باعث جلوگیری از اشتهای کاذب می شود
به این پست امتیاز دهید

ماده ی غذایی که باعث جلوگیری از اشتهای کاذب می شود سوال متداول بسیاری از افراد پرخور است، بر خلاف برخی افراد که همیشه از بی اشتهایی شکایت می کنند، عده ای هستند که از اشتهای زیاد خود شاکی اند. این افراد بی وقفه میل به خوردن دارند و به احتمال زیاد چاق نیز هستند.

معرفی بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از گرسنگی

ما در این مقاله قصد داریم 17 ماده ی غذایی که باعث جلوگیری از اشتهای کاذب می شود و اشتهای زیاد را از بین می برد را به شما معرفی کنیم که بسیار سالم و طبیعی هستند.

نارگیل

نارگیل ماده غذایی محسوب می شود که با خوردن آن احساس سیری خواهید کرد و از اشتهای کاذب به طور کامل جلوگیری می کند. هر 100 گرم از این میوه فوق العاده حدود 14 گرم فیبر دارد و به همین دلیل فقط مقدار کمی از این میوه می تواند معده را پر کرده و ساعت ها شما را سیر نگه دارد.

بادام

بادام یکی از مواد خوراکی فوق العاده است که سرشار از پروتئین گیاهی است. یکی از دلایل مفید بودن بادام وجود 25 گرم پروتئین در هر 100 گرم از این ماده است. در نتیجه تاثیر زیادی در کنترل اشتها و ایجاد احساس سیری دارد. البته به طور معمول روزانه بین 10 تا 15 عدد بادام برای سیر شدن تان کافی است.

انجیر

مصرف کردن انجیر خشک برای اکثر افراد ساده تر از خوردن انجیر تازه است. تفاوتی بین انجسر خشک و تازه وجود ندارد در هر صورت مانع گرسنگی زود هنگام می شود.

زیتون

زیتون ماده ی خوراکی سرشار از فیبر و چربی های گیاهی است و به کاهش اشتها کمک می کند، ما پیشنهاد می کنیم تا میتوانید در تمام وعده های غذایی از این ماده سالم و مفید استفاده کنید.

میوه شاه بلوط

شاه بلوط باعث سیری بلند مدت می شود البته آرد تولید شده از شاه بلوط نیز گزینه خوبی برای استفاده در نان های مصرفی با طعم خاص می باشد.

موزلی

صبحانه ای متشکل از میوه ها و مغز ها به همراه شیر یا ماست است که یکی از صبحانه های مورد علاقه ی اروپایی هاست.

خوراک لپه

شاید فکر کنید لپه فقط در خورشت قیمه مورد استفاده قرار می گیرد اما از این ماده غذایی می توان با ترکیبی از گوجه رنده شده و با کمی روغن هسته انگور مخلوط کنید و خوراکی سالم و مفید آماده کنید و تا شب سیر باشید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یکی از مواد نگهدارنده برای گرسنگی شما محسوب می شود البته در نظر داشته باشید بیشترین میزان فیبر در سیب زمینی شیرین در پوست آن است پس حتما با پوست مورد استفاده قرار دهید.

خرما

اگر به انجیر خشک علاقه ندارید می توانید از خرما استفاده کنید. خرما به راحتی می تواند اشتهای شما را کنترل کند.

تمشک

میوه مفید تمشک سرشار از ویتامین c و فیبر است. این میوه خوشمزه علاوه بر ایجاد نشاط در شما اشتهای شما را نیز کنترل می کند.

شکلات سیاه

می توانید بدون هیچ عذاب وجدانی بابت چاقی خود روزانه مقداری شکلات سیاه استفاده کنید تا از اشتهای کاذب جلوگیری کند.

لوبیای قرمز

لوبیا یکی از مواد غذایی حاوی پروتئین و فیبر بدانید. این ماده غذایی به راحتی معده را پر می کند و شما را از پر خوری و سیری زود هنگام کنترل می کند.

نان سبوس دار

این ماده غذایی پر مصرف اگر همیشه مورد استفاده قرار گیرد انرژی لازم را به شما خواهد داد و با فیبر زیادی که در سبس وجود دارد از گرسنگی زود هنگام شما جلوگیری خواهد کرد.

هوموس

هوموس ماده غذایی است که از نخود تهیه می شود و مصرف ان با نان پیتا خوشمزه و انرژی زاست و گرسنگی شما را کنترل خواهد کرد.

موز

موز یکی از مقوی ترین میوه ها محسوب می شود و شما می توانید پس از صرف هر وعده غذایی به عنوان دسر آن را استفاده کنید. این میوه خوشمزه به خوبی شما را سیر کرده و از پرخوری دور می سازد.

آووکادو

آخرین ماده غذایی سیر کننده و ضد اشتها در این مقاله آووکادو است. این ماده غذایی فوق العاده دارای میزان قابل توجهی امگا 3 و فیبر است، با مصرف این میوه شما از ریزه خواری و پرخوری روانه در امان خواهید ماند.

در پایان این نکته را مد نطرتان قرار دهید که ماده ی غذایی که باعث جلوگیری از اشتهای کاذب می شود حاوی پروتئین، امگا3 و از همه مهمتر حاوی فیبر است که از گرسنگی زود هنگام جلوگیری می کنند و نگهدارنده بدن هستند.

فرشاد خزلی
نویسندهفرشاد خزلی
عضو تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید