امروز دوشنبه، 19 آذر 1397
رژیم غذاییزیبایی اندام

16 روش مناسب برای کاهش وزن سالم

16 روش مناسب برای کاهش وزن سالم
به این پست امتیاز دهید

کاهش وزن سالم دارای روش های مناسب و ثابت شده پزشکی می باشد بنابراین اگر قصد کاهش وزن سالم را دارید، توصیه های زیر را به کار بگیرید و تا حد امکان تمامی موارد را رعایت کنید:

تناسب اندام با رژیم غذایی سالم
تناسب اندام با رژیم غذایی سالم
  1. در برنامه غذایی روزانه خود حداقل 3 وعده غذایی قرار دهید و هرچیزی که میل دارید میتوانید بخورید، البته سعی کنید میلتان به سمت مواد غذایی سالم باشد و در وعده شام سعی کنید حداقل 3 ساعت قبل از خواب وعده شام را صرف کنید تا به راحتی کاهش وزن سالم را تجربه کنید.
  2. حتما مد نطر داشته باشید پس از ساعت 5 عصر از خوردن و نوشیدن مواد کافئین دار اجتناب کنید، چون باعث کسالت می شود.
  3. برنامه روزانه خود را طوری تنظیم کنید که در شب حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابید تا سوخت و ساز بدنتان بیشتر باشد.
  4. از خوردن،شکلات، کیک، چیپس، سیب زمینی، بستنی، نوشابه های گازدار یا هر ماده ی غذایی مضر بپرهیزید.
  5. برنامه و رژیم غذایی تان را طوری تنطیم نکنید که حس گرسنگی شدید به شما دست دهد. همین کار باعث می شود پس از مدتی نتوانید رژِیم غذایی تان را نتوانید تحمل کنید پس اگر احساس گرسنگی می کنید به وعده های غذایی روانه تان بیفزاید و 3 وعده استاندارد را به 4 و یا 5 وعده سبک افزایش دهید.
  6. از آب میوه هایی که دارای مقدار زیادی شکر هستند اجتناب کنید در عوض از آب میوه های طبیعی، آب و چای استفاده کنید.
  7. مصرف سبزیجات و میوه تان را افزایش دهید. البته از مصرف بیش از حد میوه هایی مانند نارگیل، موز، ذرت و آووکادو که کالری زیادی دارند بپرهیزید تا برای رژیم کاهش وزن سالم با مشکل مواجه نشوید.
  8. از کربوهیدرات هایی مانند برنج قهوه ای، نان، پاستا و… در وعده غذایی ناهار استفاده کنید. البته بعد از ساعت 5 بعد از ظهر از کربوهیدرات ها استفاده نکنید چون بعد از این ساعت چربی ذخیره می شود.
  9. ورزش را فراموش نکنید، هنگامی که رژیم غذایی خاصی را رعایت می کنید و می خواهید کاهش وزن مناسب و استاندارد داشته باشید هرگز ورزش را فراموش نکنید. ورزش نقش بسیار مفیدی برای کاهش وزن دارد، البته لازم نیست ورزش های سخت را مد نظر خود قرار دهید. به عنوان مثال پیاده روی، رفتن به کلاس های تناسب اندام و یا یک برنامه ورزشی سبک که خودتان برنامه ریزی کرده باشید.
  10. در برنامه ورزشی خود حتما ورزش های هوازی را قرار دهید که تاثییر بسیار بالایی در کاهش وزن خواهند داشت.
  11. به طور مدام پروتئین مصرف کنید تا سوخت و ساز بدن بتواند چربی ها را بسوزاند، پس لبنیات بخصوص شیر فراموش نشود.
  12. در روز به مدت نیم ساعت ورزش دوچرخه سواری کنید با انجام این ورزش بدن در مدت نیم ساعت ذخایر گلیکوژن را تخلیه می کند و چربی سوزی آن طول می کشد.
  13. سعی کنید ورزش هایی که به قلب فشار می آورند را در اول صبح بلافاصله پس از بیدار شدن انجام دهید . چون در صبح بدن دارای ذخایر چربی است. این نکته را مدنظر قرار دهید که هرگز بلافاصه پس از ورزش صبحانه میل نکنید و حداقل 20 دقیقه قبل از صبحانه استراحت کنید تا بدن به حالت اولیه خود بازگردد.
  14. صبح ها زود بیدار شوید و شب ها زود بخوابید و حداقل 8 ساعت بخوابید.
  15. هر روز در یک ساعت مشخص صبحانه میل کنید تا سوخت و ساز بدنتان به طور صحیح انجام شود.
  16. مقدار زیادی آب بنوشید، مصرف نوشابه های گازدار را کاهش دهید، به خصوص افرادی که بیماری دیابت دارند.
پروتئین و سبزیجات مصرفی در رژیم غذایی سالم
پروتئین و سبزیجات مصرفی در رژیم غذایی سالم

 

فرشاد خزلی
نویسندهفرشاد خزلی
عضو تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید